הקורונה שבשה לנו את תוכניות הקיץ. אחרי חופשת קיץ בלתי נשכחת בספרד בקיץ של 2019, תכננו לפרטי פרטים את קיץ 2020. זו השנה שחגגנו 10 שנוות נישואין ודמיינו איך נשחזר את הנסיעה הראשונה שלנו בתור בני זוג לקורסיקה עם הילדים.

הקורונה שבשה לנו את תוכניות הקיץ. אבל במקום להתאכזב ולא לעשות דבר, החלטנו שנטייל בישראל כאילו הינו בחו"ל.

תחנה ראשונה: צפון הארץ, אזור אכזיב.

נק' הפתיחה של הטיול היתה בעכו, שם התחלנו באולמות האבירים, וארוחת צהריים "על הדרך". לא הרחק משם חיכה לנו אוהל מהחלומות, הגענו לחוף אכזיב, לגלמפינג על הים, אחד החופים היפים הישראל. לצערנו לא נארחנו מראש ולא דאגנו לשריין מקום בגן לאומי אכזיב, אבל חושב לשמור גם חוויות לפעם הבאה.

למחרת פגשנו את ליאור, חבר של אבא, ועשינו את אחד הטיולים הנעימים והמרענננים באזור (במיוחד בימים החמים באוגוסט). נחל כזיב עין חרדלית הוא מסלול נעים, מוצל ומלא במים נמוכים, שמתאים לכל הגילאיים.

אחה"צ בילינו בחוף. לא צריך יותר מזה.

תחנה שנייה: ירושלים

אחרי שנת לילה טוב, ועצירה לארוחת בוקר במסעדת בנחלה בנהריה, התחלנו את הרוד טריפ לאזור ירושלים. בשלהי הצהריים הגענו לדירת האייר בי אנד בי משגעת שהזמנו מבעוד מועד.

משם המשכנו לבית הנסן, עם עצירה בדרך בגלידה סופר מומלצת מקומית בשם מוסלין. זכינו לראות תערוכה מיוחדת עבור הילדים.

בבוקר למחרת הגענו למגדל דוד, שמעבר לחוויה הרגילה שמציע המקום, נהנו מאד מתערוכה הבנאים, על היסטורית משפחת בנאי בישראל. לאחר מכן, כמו כל תייר ממוצע, הלכנו לכותל לתמונה משפחתית.

תחנה שלישית:

התחלנו את הבוקר בגן לאומי עין חמד, שלצערנו לא היה מבטיח כפי שציפינו. מכיוון שעוד כל היום היה לפנינו החלטנו להמשיך משם לגן לאומי עין גוברין, ארץ אלף המערות, שהפתיע אותי לגלות שמעולם לא הייתי בו.

תחנה רביעית: ת"א

קמנו הבוקר ליום רק של שלושתנו. עם שני משוגעי ספייס ג'אם שלי, היה ברור שחייבים לבקר בפעילות הלוני טונס בדיזינגוף סנטר.

תחנה חמישית: יום הנישואין (נווה צדק ויפו)

ב-20.8.2020 חגגנו 10 שנות נישואין, ומכיוון שהתכנון המקורי היה לשחזר הטיול הראשון שלנו לקורסיקה, החלטנו לשחזר את יום החתונה שלנו ולבלות עם הילדים באזור נווה צדק ויפו.

הגענו לסלינה נווה צדק, אירוח שהתאים בדיוק עבורנו. בערב הגענו לארוחת ערב בדלאל, אותה מסעדה שבה אכלנו בוקר אחרי החתונה. בבוקר טיילנו לכיוון רחובות יפו העתיקה וזכינו להראות לטום ואדם איפה התחתנו. אמנם בית אנדרומדה, כבר לא פעיל, אבל למזלנו הוא במהלך שיפוץ, ולכן יכולנו להציץ פנימה ולשתף את הילדים בחוויה שלנו.

Then 20.08.2010
And now 20.08.2020

תחנה שישית: עולים צפונה, עין זיוון

כשנאלצנו להשאר בישראל, נאלצנו להיות יצירתיים, וטוב שכך. בהמלך חכם עשינו החלפות בתים עם גדי ואמירה, כשאנחנו הגענו לבית הנופש שלהם בעין זיוון, והם לבית של ההורים בביתן אהרון. תחנה ראשונה, נפגשנו כולנו במבצר נמרוד. בדומה לעין גורין, הופתעתי לגלות שגם כאן מעולם לא הייתי.

למחרת הגענו לבל עופרי, להכנת יין הום מייד. קטפנו ענבים מהבוסתן, דרכנו ושתינו את היין שהכנו לגמרי בעצמנו. משם עשינו עצירה בעין אמפי, מקור מים קטן, קריר ומוצל – מושלם לעצירה באוגוסט החם.

ואיך אפשר שלא לעצור ביקב פלטר, הממוקם בעיו זיוון, להערך להמשך הקיץ.

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

יש לכם עוד קצת זמן פנוי? יאללה עוד אחד!