השנה, לעומת שנים קודמות החלטנו שבאוגוסט אנחנו טסים. ולמרות שהחלטנו, רק חודש וחצי לפני כן לקחנו את עצמנו ברצינות והזמנו טיסה. ובכן, מי שנזכר מאוחר משלם על זה, ואחרי הרבה התלבטויות סגרנו טיסה למדריד.

הטיול המלא בסטורי >
ו/או במפה >

לאן נסענו?
ספרד: טולדו > גרנדה > מרבאה > סיביליה > מדריד
מי נסע? לראשונה רק אנחנו, אדם, טום אני ועמרי.
לכמה זמן נסענו? סה”כ 13 יום

המסלול - תובנות והמלצות

יום 1 >

את הטיסה למדריד סגרנו כחודש וחצי לפני דרך אלעל. התלבטנו אם להוסיף טיסת המשך למלאגה (לסאן דור יש טיסות שניתן להזמין עצמאית), אבל החלטנו שלמרות שרוב הטיול תוכנן לדרום ספרד – חבל שנפסיד את הדרך. עם עיכוב בטיסה ונסיעה של כשעה – הגענו לקראת 1:30 בלילה (!) לטולדו. אבל המלון, הו המלון שהזמנו. ביקשנו וקבלנו חדר עם דלת מחברת שהתאים בדיוק לצרכים שלנו.

יום 2 >

טולדו היתה אחת מהיעדים הראשונים שסימנתי לעצמי במפה. כמות ההמלצות ששמעתי לגביה היה יוצא דופן, אבל רבים מהממליצים פשוט עשו טיול יום ממדריד. גילינו בחיפוש אחר מלון שאכן אין הרבה מאד אפשרויות, אבל מכיוון שהיא לא גדולה, ויחסית נגישה בחצי יום אפשר להספיק לא מעט

אכלנו צהריים ומשם המשכנו לנסיעה של שעתיים וחצי לכיוון גרנדהבגרנדה התלבטנו מבחינת הלינהבתכנון המקורי זו היתה נק’ שמטרתה “לשבור” את הדרך ולהקל על הנסיעהולכן חשבנו על לינה באזור ולאו דוקא בעיר עצמהבפועל מצאנו דירה חמודה שממש ”אילצה” אותנו ללון שתי לילותואיזה מזל שכךגרנדה היא אחת מהערים הנגישות והנעימות במסע שלנו בדרום ספרד.

יום 3 >

יום שכולו גרנדה. אסור, בתכלית האיסור לפספס את  Alhambra ורצוי (אפילו חובה בתקופות מסוימות) להזמין כרטיסים מראש. את המחצית השניה של היום העברנו בלטייל בעיר העתיקה. א.ערב ולישון.

יום 4 >

נפרדים מגרנדה ובדרכנו למרבאה עושים סיבוב קטן דרך Nerja. הבנו מאד מהר (ומניסיונות עבר) שעל מנת שטיול עם ילדים יצליחההחוכמה היא לשלב, בין שלהם לשלנו. את הבוקר התחלנו במערת נטיפים (מאד מאד מרשימה אך מתויירת) ומשם לחוף מקומי. שבימים שהים רגוע אפשר לשכור קייק ולצפות במפלים שיורדים הישר לים. ומשם נוסעים עוד כשעה וחצי למרבאה.

אחד האיזורים היקרים ביותר בספרד באוגוסט הוא מרבאה (Marbella), מעין ניס של ספרדוכשחפשנו מלון כמעט נאלצנו לבטל את כל החופשה. מלונות טובים היו מחוץ לתקציב שלנו, מלונות שנראו טוב נחטפו די מהר, וכל מה שנותר לנו זה הרבה הרבה פשרות. בוקינג.קום נחלץ לעזרתנו. ובכן, אתן לסטורי שלי וללינק לעשות את שלהם. תכירו את Casa Lemone townhouse

יום 5 >

מזג האויר במרבאה מאד מטעה, דווקא הבוקרצהריים נעים, והאחהצ מאד מאד חם. השקיעה היא רק לקראת 21:00 ככה שהימים ארוכים ואפשרות למצות אותם עד תום.

את הבוקר הראשון שלנו התחלנו בעיר הישנה של מרבאה. המלצה שקבלנו מאחד מבעלי הדירות במתחם שלנו. ובמחצית השניהים. תמיד רעיון טוב.

יום 6 >

משלבים בין שלהם לשלנו, והפעם גן חיות. מאד מושקע, אבל קשה לי להמליץ עליו. גם בחרתי לא להעלות תמונות. האזורים של החיות קטנים מדיולמרות שהילדים היו בשמיים, אותי זה בעיקר דיכא. מתנחמת בעובדה שזה קרב אותנו ל Mijas עיירה בהרים, כשעה מהאזור שלנו, שבה העברנו את המחצית השניה של היום.

הימים ארוכים במרבאה, אחרי יום עמוס ואפילו זמן בריכה המשכנו לארוחת ערב במסעדה על הים. הנוף עוצר נשימה.

יום 7 >

הקדשנו ל Rondaזה נסיעה ארוכה ומאד מפותלת בהרים, אבל שווה כל רגע. התחלנו את הבוקר בבית קפה קסום, באמצע ריזורט באזור. מבלי ששמנו לב העברנו יום שלם, שבסוםו לא ויתרנו על טבילה בבריכה.

יום מס' 8 >

הפעם, יום ים. עם מזג אויר יוצא דופן היה לנו את אחד הימים הרגועים והמהנים בחופשה. בסופו סיימנו בארוחת ערב במסעדה איטלקית מומלצת שתראו במפה.

יום 9 >

בלב כבד עוזבים את מרבאה וממשיכים לסיביליה. עושים עיקוף קל, ונוסעים לגיברלטר. לקחנוסיור מוניתכבר במעבר הגבולסיור של שעתיים עם נהג/מדריך שהתאים בדיוק לסבלנות של הילדים ולרמות החום באזור. מביקור זריז, נראה שזה מקום מטריף, ושווה ללון אפילו.

חוזרים לגבול בספרד וממשיכים בנסיעה של שעתיים וחצי לסיביליה. כבר עם הנסיעה בתוך העיר הרגשנו בבית, ואם חשבתי שבחרתי דירה טובה במרבאה, הדירה בסיביליה לא פחות מדהימה Slow Suites

יום 10 >

הזהירו אותנו שחם בסביליה. אבל לא הבנו עד כמה. זה היה אחד הימים הקשים בטיול. ירידת מתח משמעותית מההיי שחווינו עד כה. עשינו סיור ב Real Alcázar ארמון משגע ממש בתוך העיר, אבל החום הכריע אותנו. חזרנו לחדר לנוח ולמזגן, וחדשנו כוחות לאחהצ שבו גילינו שהכל סגור. באוגוסט בסופשהכל סגור!

יום 11 >

החלטנו שהיום הוא שלהם. טיול רגלי לפארק parque de maria luisa ו– Plaza de España כשלוש שעות של הנאה צרופה ובעיקר הוצאת אנרגיות.

בצהריים כבר עולים על רכבת למדריד. לשם השוואה נסיעה ברכבת לוקחת שעתיים וחצי, לעומת 5 שעות נסיעה ברכב.

מגיעים למדריד, לדירה האחרונה בטיול הזה 60 Balconies Urban Stay . כחלק מהשירותים שמתחם הדירות הציע היה גם רכב איסוף מהרכבת לדירה (ומהדירה לשדה תעופה). ככל הנראה יקר יותר ממונית, אבל התאים לנו מאד במיוחד עם כמות התיקים ושני ילדים אחרי יום שלם.

נחיתה רכה בדירה ומשם סיבוב ברגל ברחובות מדריד. בערב חיכתה לטום הפתעה של פעם בחיים. עמרי רכש מבעוד מועד כרטיסים למשחק כדורגל של אתלטיקו מדריד, לא ספרנו לטום לאן הוא נוסע. אפשר רק לדמיין את ההתרגשות כשראה את האצטדיון.

יום 12 >

אחרי הניסיון המר בסביליה החלטנו שגם פה נדאג קודם להם. והתחלנו את היום ב– Parque del Retiro בעיקר בשביל ארמון הזכוכית. ואחרי צהריים ב Street XO (שלא הספקנו בביקור הקודם שלנו במדריד) התפצלנו (עמרי עם הבנים ואניסוף סוףלבד) לאחה"צ של קצת שופינג (!!!). א.ערב Lateral רשת מקומית, אסתטית וטעימה ולישון.

יום 13 >

יום של טיסה. בחרנו בטיסה של 11:45 בבוקר בעיקר בגלל הילדים. וטוב שכך.

שדה התעופה במדריד, למרות שהיה עמוס מאד, הוכיח את עצמו כידידותי מאד למשפחות וילדיםוהצלחנו לעבור את כל המסלול במהירות וללא הרבה קשיים.

תובנות ותכנונים לעתיד

שילוב בין עיר > טבע > בטן גב. וחוזר חלילה. הוא שילוב שעובד לנו הכי טוב ומוכיח את עצמו כל פעם מחדש. קצת להם קצת לנו.

דירות לעומת מלונות. אין כיף יותר מהפינוק של בית מלון. אבל עם שני ילדים מאד מאד אקטיבייםמרחב ותחושת בית היא מפתח להצלחה. הדירות ששכרנוהם דירות נופש, המיועדות להשכרה לטווח קצר. הם אינם דירות למגורים, ולכן כל ההתנהלות לפני, במהלך ואחרי היתה מקצועית, ידידותית וללא תקלות משמעותיות.

נשארנו עם טעם של עוד. בדיעבד הינו (לצערי) מוותרים על סיביליה (באוגוסט, אחרת לא לוותר עליה) מוסיפים עוד לפחות יומיים במרבאה וממשיכים חזרה ישירות למדריד.

זה לא טיול זול. ועם זאת המחייה לא יקרה. ספרד במהותה היא לא לוקיישן יקר להחריד, אבל אוגוסט מייקר את המלונות בעיקר בכ-30%. (מה שעוד חיזק את הבחירה שלנו בדירות).

לנשום. או כמו שכתבתי לחברה "אנחנו מאד נהנים. ומתעצבנים. וצוחקים. וכועסים. אבל מאד מאד נהנים!"

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

יש לכם עוד קצת זמן פנוי? יאללה עוד אחד!